emailFB instagram

29 sierpnia 2015

Jak poprawić odporność u dziecka?

Jak dbać o pociechę, by zapewnić jej zdrowie? Co robić, aby układ immunologiczny dziecka działał tak jak powinien? Jak poprawić odporność dziecka? Oto kilka kroków do zdrowia i świetnej formy malucha. 



To, co je nasze dziecko, ma kluczowe znaczenie dla jego kondycji. Im mniej przetworzone produkty lądują na jego talerzu, tym lepiej. Woda zamiast wysoko słodzonych, gazowanych napojów, owoc zamiast batonika, domowa zupa zamiast fast food'a – oto recepta na świetną formę pociechy. Dobra, odpowiednio zbilansowana dieta bogata w warzywa, owoce, ryby i chude mięsa to zastrzyk zdrowia i witalności, który w mig odbije się na formie dziecka. Ale jakość produktów to tylko połowa sukcesu. Warto bowiem pamiętać i o tym, że dziecko powinno jeść systematycznie. Dania regularnie serwowane pozwolą ograniczyć chęć sięgania po przekąski, często niezdrowe. A pozytywne efekty nie trzeba będzie długo czekać. Im więcej dziecko przebywa na świeżym powietrzu, tym dla niego lepiej. W czasie spacerów i radosnych harców na świeżym powietrzu, maluch się dobrze dotlenia. A dostarczenie niezbędnych ilości tlenu ma wpływ nie tylko na pracę mózgu ( co jest tak bardzo ważne w przypadku małych dzieci, których układ nerwowy intensywnie pracuje, bezustannie przetwarzając nowe informacje), ale także na funkcjonowanie całego organizmu i odpowiednią pracę wszystkich układów w małym ciele. Warto więc zabierać malca na spacery i przechadzki. Dobrym pomysłem, zwłaszcza wiosną, latem i wczesną jesienią, są też wspólne, rodzinne pikniki. Wystarczy zabrać ze sobą koc piknikowy i lunchbox z drugim śniadaniem (np. lunchbox marki 3 Sprouts ze sklepu Babymama), dzięki której zdrowe przekąski dla malucha zachowują swoją świeżość.


Warto zachęcać malca do bycia aktywnym. Ruch nie tylko wspomaga rozwój dziecka, pozwala zdobyć odpowiedni poziom sprawności fizycznej, ale dodatkowo daje najmłodszym możliwość poznania najbliższego otoczenia, stwarza też sytuacje, dzięki którym pociecha uczy się radzenia sobie w sytuacjach nieprzewidywalnych. Nie ulega więc wątpliwości, że trudno o lepszy trening fizyczny i intelektualny jak duża porcja ruchu właśnie. Im więcej dziecko się rusza, tym większy ma apetyt i tym chętniej sięga po coś do zjedzenia. Warto więc mieć pod ręką lunchbox, który można nabyć w różnych wzorach do wyboru.






Przydaje się zwłaszcza w ciepłe dni - wszak bez lunchbox'a trudno byłoby zachować świeżość posiłków i przekąsek, kiedy nasze dzieci raptem zawołają nam: "mamo, daj mi jeść!" :)




Jak myślicie będą się u Was sprawdzać takie lunchbox'y ??



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly